Project Description

Hoe speel je effectief in op de rituelen van het Midden-Oosten?

Rituals Cosmetics, Europa’s nr. 1 Home & Body cosmeticamerk, breidt zich snel uit over de hele wereld en opent momenteel verschillende winkels in het Midden-Oosten. Skyne werd gevraagd om het merk, het verhaal en de beeldtaal strategisch aan te passen om het publiek in het Midden-Oosten te bereiken en te verrijken. Dit vergt meer dan alleen een Arabische vertaling; dit project draait om het opbouwen van een emotionele band met een nieuwe doelgroep. Het vraagt om een aanpassing aan de smaak en tradities van het lokale publiek zonder daarbij de merkwaarden van Rituals uit het oog te verliezen.
Klant:
Rituals Cosmetics
Uitdaging:
Lokale aanpassing van het merk Rituals voor een succesvolle positionering in het Midden-Oosten
Belangrijkste resultaat:
Strategische inzichten en duidelijke richtlijnen voor een marktaanpak in het Midden-Oosten
HET PROCES

Een heldere koers dankzij een gezamenlijke kick-off

Een gezamenlijk workshop was de start van onze samenwerking. Het management van Rituals gaf inzicht in alle ins & outs van de merkstrategie en de -identiteit en het Skyne team presenteerde het lokale marktonderzoek dat voorafgaand aan de sessie was verricht. Samen bekeken we de kansen voor Rituals in het Midden-Oosten en bediscussieerden we welke elementen van het Rituals merk wel of niet moesten worden benadrukt in de communicatie met de potentiële doelgroep(en). De workshop bood voor beide partijen meer helderheid en vormde de basis voor doelgerichter onderzoek door Skyne.
“Skyne heeft ons ondersteund met de lokale aanpassing van het merk Rituals om ervoor te zorgen dat onze communicatie in overeenstemming is met culturele specifieke vereisten. Het is een geweldige samenwerking die essentieel is voor een succesvolle lancering van het merk in de regio.”

 

– Björn Floot, algemeen directeur Midden-Oosten bij Rituals Cosmetics
STRATEGIE & DESIGN

Culturele adaptatie in de praktijk

Rituals’ eerste prioriteit was het maken van een connectie met het publiek in de Verenigde Arabische Emiraten. Een van de grootste uitdagingen bestond uit ‘Hoe positioneer je een merk dat draait om innerlijke schoonheid in een markt waar het uiterlijk belangrijk is?’. Daarnaast kenmerkt het land zich als een multiculturele samenleving waar de lokale bevolking in de minderheid is. Gestoeld op onderzoek adviseerde ons team Rituals in de doelgroepkeuze, de strategie en de boodschap. Onze creatieven gingen vervolgens aan de slag met de visuele aanpassing van het merk voor de lokale markt. Denk hierbij aan Arabische typografie, richtlijnen voor fotografie, het cultureel vertalen van Ritual’s magazines en in-store communicatie.

Rituals ontving een rapport op maat, waarin Skyne de belangrijkste pijlers voor een succesvolle introductie en vestiging in de Verenigde Arabische Emiraten uiteen had gezet. Ook markten als Qatar en Oman kwamen aan de orde. Rituals was blij met dit gedetailleerde en praktische rapport dat naast de strategische merkadaptatie ook een handboek voor communicatie tijdens Ramadan bevatte. Sinds de oplevering van het rapport heeft Skyne verschillende communicatiemiddelen ontwikkeld en verlenen we met regelmaat advies over de lokale marktbenadering.

Hoe we Rituals hielpen om zich aan te passen aan de lokale markt
Inzicht & Marktanalyse
Merkreview
Marktanalyse
Doelgroeponderzoek
Strategie & verhaal
Culturele aanpassing van de merkstrategie
Concept & design
Culturele aanpassing van de merkidentiteit
Ontwerp van communicatiemiddelen
Culturele aanpassing van de magazines
P.O.S. materialen ontwerp
Implementatie & activatie
Projectmanagement

Wil je meer weten?

Wij creëren unieke, betekenisvolle en authentieke merken, die jou in staat stellen jouw publiek te binden, te boeien en te inspireren. Voor ons draait alles om de relatie en het begint altijd met een gesprek. Ontdek hoe Skyne jouw onderneming of merk kan helpen.

Contact