JustKidding, een Nederlandse winkelketen in Dubai, biedt een diversiteit aan babyproducten. Het bedrijf vroeg ons een concept te bedenken voor een nieuwe shop-in-shop waarin kinderwagens van verschillende bekende merken, zoals Bugaboo, Joolz, Stokke, Chicco en Recaro worden verkocht. JustKidding was op zoek naar een unieke winkelbeleving; aantrekkelijk voor een breed publiek en een bezoek meer dan waard.

De grootste uitdaging lag in het vinden van een eenduidige oplossing die alle merken met elkaar verbindt. Want hoe creëer je consistentie als er minimaal 16 merken worden gevoerd? Daarom zijn we eerst gestart met onderzoek naar onder meer het retaillandschap, consumentenbehoeften en koopgedrag. Al snel kwamen we tot de conclusie dat de markt rijp is voor een vernieuwende aanpak en een verfrissend concept. In de gemiddelde winkel staan de kinderwagens in rijen opgesteld, kunnen consumenten kleuren en materialen bekijken en worden desgevraagd productdemonstraties gegeven. Maar een kinderwagen staat ook voor mobiliteit, flexibiliteit en plezier. En consumenten willen de producten uitgebreid kunnen testen. Ons advies aan JustKidding: maak het winkelen leuker, ‘dare to be different’ en maak de kinderwagen, ofwel ‘stroller’, weer ruig stoer en fris. We bedachten een icoon dat aansluit op deze manier van denken: de (st)rollercoaster!

Al snel volgde de naam ‘StrollerPark’ die werd vertaald naar een merkidentiteit die mobiliteit, flexibiliteit en plezier uitstraalt.

Langdurige samenwerking

Ben Boenk, CEO van JustKidding, is erg blij met het nieuwe shop-in-shop-concept: “Van de drie opties die Skyne presenteerde sprong dit idee er meteen uit. Het is echt iconisch. Een achtbaan in een winkel die babyproducten verkoopt, daar praten mensen over. Ik werd verliefd op het concept en wilde het meteen implementeren. ”

Dit is niet de eerste keer dat JustKidding en Skyne samenwerken. In het verleden hebben we onder meer het interieurontwerp van JustKidding’s winkels in de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië & Qatar vezorgd en de branding van huismerk JustEssentials ontwikkeld.

‘StrollerPark’ is te vinden in JustKidding’s winkel in Gold & Diamond Park, Dubai.

“We wilden de belangrijkste en meest voor de hand liggende kenmerken van kinderwagens vergroten; mobiliteit, flexibiliteit en plezier.”

 

– Dennis de Rond, Skyne