(beweeg met de muis van links naar rechts om de oude (links) versus de nieuwe (rechts) website te zien)

Skyne ontwikkelde recentelijk een nieuwe website voor het Dutch Design Center (DDC). Uitgangspunt was om de site minder statisch en meer interactief te maken met een duidelijke vooraf gedefinieerde interface en user-flow. Inclusief een eigen afgeschermd leden portal. Bovendien moest de website veranderen qua look en feel. Van een zakelijke uitstraling naar een frissere kleurencombinatie die in lijn is met de kenmerken van Dutch design: innovatief, minimalistisch en met een gevoel voor humor.

Na uitgebreid onderzoek kwamen we tot de conslusie dat DDC gemeenschap de meest belangrijke doelgroep is van de website en daarom hebben we elk lid de mogelijkheid gegeven om zichzelf op de meest inspirerende manier te presenteren. Leden kunnen bovendien, wanneer zij zijn ingelogd, laten zien waarin zij geïnteresseerd zijn en welke evenementen zij willen bijwonen. Het ledenportal stimuleert afspraken en samenwerkingen tussen de leden, wat tevens het belangrijkste doel van de website en het DDC is.

Het process van de nieuwe website:

Strategie

We zijn begonnen met onderzoek naar het gedrag en de behoeften van de DDC website gebruiker.

Wireframes

Vervolgens hebben we wireframes gecreëerd die de basis legden voor het ontwerp van de website.

Ontwerp

Deze wireframes zijn uitgewerkt in een volledig functionerende website.

Over Dutch Design Center
Het Dutch Design Center is een online en offline platform dat het beste van Nederlands design naar het Midden-Oosten brengt. DDC’s ambitie bestaat uit het promoten en doorontwikkelen van Dutch Design en het benutten van kansen door samenwerking. Anderhalf jaar na de lancering van het DDC ontstond er een grotere behoefte om een community te bouwen voor Nederlandse bedrijven die actief zijn in het Midden-Oosten en een product of service leveren gerelateerd aan design. De uitkomst is een nieuwe website die hier zowel visueel als functioneel aan voldoet!